Blogindlæg der inviterer dine læsere indenfor og opbygger dit brand.

At skrive tekster dine læsere engagerer sig i giver dig en mulighed for at skabe et loyalt publikum. Et loyalt publikum er de bedste ambassadører for din forretning. It´s a no-brainer.

Med en blog kan du…

 

  • etablere din virksomhed som et fagligt fyrtårn.
  • skabe og vedligeholde dine kunderelationer.
  • Øge tilliden til dit firma.
  • dele al den viden du har med andre – og de kan dele den videre!
  • blive fundet af søgemaskinerne (fordi du naturligvis har SEO-optimeret dine tekster).
  • give din forretning personlighed.
  • konvertere interaktioner til salg.

….bare for at nævne et lille udvalg af fordele.

 

Skriv og tiltræk de rigtige kunder.

 

Der skal to ingredienser til for at skabe en succesfuld blog:

En plan

  • hvem skal den henvende sig til?
  • hvad vil du gerne opnå med bloggen?
  • hvor mange blogs skal der produceres?
  • med hvilken frekvens?
  • hvilket indhold?
  • SEO?

En forfatter

  • hvem skal skrive teksterne?
  • er skrivekompetencerne tilstede internt?
  • hvem har ansvaret for kvaliteten af teksterne?
  • hvem skal godkende og publicere teksterne?

 

…eller faktisk skal der tre ingredienser til.

 

For uden et publikum kan alle planer og tekster være sat i søen forgæves.

Men hvis du har styr på de to første ingredienser i opskriften på en succesfuld blog, så vil dit publikum langsomt vokse.

Og de vil især dukke op, hvis du kobler dine blogindlæg sammen med din overordnede kommunikationsstrategi for din virksomhed og fx dine nyhedsbreve eller dit SOME-setup.