Emails har den højeste ROI af alle salgstekster. Jo jo – den er god nok.
For hver en krone du kaster efter dine emails, får du 38 kroner tilbage i lommen. I gennemsnit. Og det bedste af det hele? Dine kunder har selv sagt ja tak.
5 fordele ved email-marketing
- Med email-marketing har du selv kontrollen over indholdet. Ikke Google-algoritmer. Dig.
- Du ejer listen over tilmeldte læsere – helt og holdent.
- Det er BILLIGT (i forhold til mange andre marketingtiltag).
- Du lander direkte i dine læseres egen indbakke – og de har selv efterspurgt det.
- Email-marketing bidrager også til øget trafik på din hjemmeside.
Hvordan kan et samarbejde mellem dig og mig se ud?
Jamen det kommer helt an på hvad du har brug for…
Jeg kan:
- skrive hele mailen/mailserien for dig.
- skrive alle dine mails for dig.
- sparre med dig om relevante emner.
- optimere de mails du allerede selv har skrevet.
- udarbejde kampagner sammen med dig (fx i forbindelse med en ny produktlancering).
- hjælpe dig med at vælge de rigtige billeder.
- skrive skarpe emnelinjer der øger åbningsraten.
- gøre brug af relevante psykolgiske triggers.
Inden jeg går i gang med, alt det jeg kan gøre for dine emails, så er der selvfølgelig lige et par ting, vi skal have på plads først.
Hvem (målgruppen) skal vide
hvad (budskabet)
hvornår (tidsplanen)?
Hvorfor (hvad vil du gerne opnå?) og
hvor (hvilke distributionsplatforme er det oplagte valg)?
Forbered dig på at det bliver en detaljeret og tilbundsgående snak. Vi skal rundt om alle fem HV-spørgsmål for at kunne træffe de rigtige valg.