IT-copywriting til din hjemmeside der får dine kunders øjne til at stå på stilke.

Ja okay – liiige kækt nok efter min smag tænker du måske. Faktum er, at du har omkring tre sekunder….3!…sekunder til at fange og fastholde din potentielle kundes opmærksomhed.

Hvorfor er det nu så vigtigt med de hjemmesidetekster?

 

Fordi de er dig.

…øhhh ???

Forestil dig at du har en butik nede på hovedgaden i den by, hvor du bor.

Hvordan ser den ud?

Jeg gætter på, at den er indbydende.

 

Der er rent, der er god belysning, velplacerede hylder, lidt underlægningsmusik. Måske en særlig duft? Midt i det hele står du imødekommende og motiveret – parat til at hjælpe dine kunder med gode råd og vejledning om dine produkter.

Og du husker naturligvis et: “Hav en dejlig dag”, når de går ud af din butik med posen fuld af dine varer.

Du ved godt, hvad der skal til for at sælge flest mulige varer.

Det er ikke anderledes med din hjemmeside.

Din hjemmeside er din butik – på nettet.

Din hjemmeside skal også være indbydende og veltilrettelagt. Og al den viden og faglighed du har om dine produkter eller services, skal dine kunder stadig kunne nyde godt af. Men du er ikke på din hjemmeside og derfor…

…skal dine tekster kunne gøre det for dig.

Hvad kendetegner en god hjemmesidetekst?

 

  • Den har en stop-op-og-læs-mig overskrift.
  • Den starter med konklusionen.
  • Den har masser af underoverskrifter.
  • Den har korte sætninger.
  • Den har solide CTA (call to actions a.k.a. knapper du kan trykke på).
  • Den har gerne ord, den fremhæver med fed.
  • Den har masser af white space (luft mellem linjerne).
  • Den har ofte humor.

….og vigtigst af alt:

Den svarer på det, dine kunder spørger om (og får dem til at handle)!