Landingpage – den fedeste destination for dine kunder.

……eller læs videre lidt længere nede.

"

Landingpage

– din toptunede salgsside.

 

Lad os bare slå det fast med det samme…

En landingpage er ikke det samme som forsiden på din hjemmeside.

En landingpage er en dedikeret, specialdesignet (salgs)side som kun har ét ærinde.

Og kun et!

Måske skal du have solgt løsninger med IP-telefoni? Måske et SaaS produkt? Eller måske en helt særlig konsulentservice?

Måske skal du have flere til at tilmelde sig dit nyhedsbrev? Dit kursus? Dit webinar?

 

Din landingpage skal generere leads (tiltrække kunder) og konvertere (skabe faktisk salg).

 

Derfor har en landingpage ingen menu-struktur, som du kender det fra din virksomheds hjemmeside.

Derfor er den bygget op med en fængende overskrift, et godt tilbud, en tekst der suger din læser ind og en klar CTA (Call To Action = en knap at trykke på). Og understøttende billeder/videoer/USP´er, dit logo og ret så meget mere.

Hovedformålet er at få dine besøgende  til at trykke på knappen – eller knapperne. Du kan sagtens have flere CTA´er på din landingpage, de skal bare lede samme sted hen.

Et eventyr om en ung mands prøvelser

(en alternativ beskrivelse af en kunderejse)

 

Der var engang en ung mand – lad os kalde ham Christoffer. Christoffer var en erfaren backpacker, og nu stod han, efter 17 timer i tog fra Italien, i en park i Berlin. Træt og med ømme ben. Det var aften, og han havde brug for et sted at sove. Han kunne ikke finde det sted, han havde fået anbefalet af en rejsekammerat fra togturen tidligere.

I den anden ende af parken stod der en anden ung mand – lad os kalde ham Jürgen. Jürgen arbejdede på et af byens største hostels for backpackere. Hostel Herrlich. Og en del af metoden for at få flere overnattende gæster på Herrlich var netop at være tilstede i denne park – et hotspot for backpackere.

Ved et tilfælde (-ish) mødes de to ved kaffevognen midt i parken. Christoffer træt og med ømme ben. Jürgen med viden om backpackeres behov og et godt tilbud i baglommen.

“Kan du se det orange lys der mellem træerne?” spørger Jürgen Christoffer, efter Jürgen havde bestilt to espressoer til dem.

“Ja” svarer Christoffer.

“Her” siger Jürgen og rækker Christoffer en gylden billet. “Du ser træt ud. Denne billet er til Hostel Herrlich. Der er gratis morgenmad og tøjvaskeservice inkluderet. Men kun hvis du viser denne billet, og kun hvis du booker endnu en overnatning”.

Da Christoffer ikke kunne finde det andet hostel, han havde fået anbefalet, takkede han ja og gik over mod det orange lys.

…bla bla bla bla…..en masse andet sker…..

Christoffer endte med at booke de to overnatninger. Han var glad. Hans behov blev opfyldt.

The End

 

Du fangede den godt ikk?

Nej?

Ok – lad mig forklare…

 

Den gyldne billet (CTA) var adgangen til alt det, han havde behov for (manglende sted at sove). Det blev masseret ind med to relevante USP´ere (gratis morgenmad og tøjvaskeservice). Og den psykologiske trigger reciprocitet fik også plads (Jürgen gav en gratis espresso, og nu står Christoffer i en slags psykologisk gæld).

 

 

Og Jürgen?

Jürgen opnåede også, hvad han ville. Han fik solgt to overnatninger og fik drukket en kop kaffe med en hyggelig gut ved navn Christoffer.

Sorry – jeg ved godt, at et eventyr måske ikke lige er din foretrukne læsning, men engang imellem må man gerne stikke lidt ud med sit content. Måske virker det – måske er det en gedigen maveplasker. Who knows? Jeg havde i hvert fald en fest med at skrive det 😉