LinkedIn er verdens største erhvervsrettede SOME-kanal. Er din virksomhed tilstede på platformen?
Hvis ikke – så har du lige fundet den største og smukkeste lavthængende frugt for din virksomheds kommunikation. Og det indhold jeg skaber for din virksomhed kan versioneres og bruges på andre SOME-kanaler.
Hvorfor er det vigtigt at være tilstede på LinkedIn?
Mange virksomheder køber produkter eller services af hinanden, fordi de har mødt hinanden på LinkedIn.
De har fundet løsninger på deres problemer ved at læse opslag/følge/kontakte dem, der har løsningerne.
Derfor kan du betragte en tilstedeværelse på LinkedIn som en særdeles relevant salgskanal.
Du kan bruge LinkedIn til, at:
- fortælle om alle de gode løsninger din virksomhed har på forskellige problemer.
- uddanne dine kunder ved at lave opslag med fagligt funderede tekster.
- informere dine kunder om hvordan de skal bruge dit produkt i gennemarbejdede guides.
Du kan med andre ord positionere dit brand i et højpotent forum.
Facts & Formater
Antal brugere world wide: 830 millioner!!
Antal brugere i Europa: +216 millioner.
Antal brugere i Danmark: +2 millioner.
Det her kan du bruge LinkedIn til (altså udover jobsøgning og cv):
- Markedsføring
- Konkurrent-overvågning
- Blogging
- Udvide dit faglige netværk
- Rekruttering
- Employer branding