Rikke Frovst Schneider er en freelance copywriter med 20 års skriveerfaring.
Fra det hvide skrivebord på kontoret skriver jeg tekster til hjemmesider, blogindlæg, emails og meget mere. Jeg sælger tekster, der flytter kunder ned i din salgstragt.
Min arbejdsopskrift
Jeg bruger altid den her opskrift, inden jeg tager hul på en ny opgave for dig.
Hvem (målgruppen) skal vide
hvad (budskabet)
hvornår (tidsplanen)?
Hvorfor (hvad vil du + dine kunder gerne opnå?) og
hvor (hvilke distributionsplatforme er det oplagte valg)?
Hvorfor?
- Fordi de svar vi finder på spørgsmålene sætter rammerne for indsatsen.
- Fordi den skærper fokus.
For begge parter.
Derfor er de rigtige ord essentielle for din forretning
Dine potentielle nye kunder bruger 2/3 af deres søgetid efter en ny IT-leverandør på Google.
Dine kunder flyver altså solo på kunderejsen et stort stykke af vejen. Og det behøver de ikke.
Dem tager vi selvfølgelig i hånden sammen.
Både når vi svarer på deres største pains, og når vi skal motivere dem til at købe dine produkter eller ydelser.
Samarbejdsaftaler
1 dag om måneden
5250
(pr. dag)
- 5 timer per dag
- 3 måneders binding
- 1 måneds opsigelse
2 dage om måneden
4500
(pr. dag)
- 5 timer per dag
- 2 måneders binding
- 1 måneds opsigelse
4 dage om måneden
4250
(pr. dag)
- 5 timer per dag
- 1 måneds binding
- 1 måneds opsigelse
Alle priser er ekskl. moms
Mine 2 største ambitioner for dine tekster

#1 Saft & Kraft
Jeg giver dine tekster al den rytme, hjerte og puls, jeg kan stoppe i dem. Det vil være tekster, dine kunder kan mærke i deres sjæl (og i deres hjerner).
Efter mødet med dine tekster vil dine potentielle kunder gerne handle – de vil gerne trykke på knappen, sige JA TAK og vælge dig til. Og de har en rar og tillidsfuld fornemmelse i maven, når de gør det.
Den købssituation kan gode og effektive tekster bidrage stort til at skabe.
Forud for det resultat ligger der grundig research, samtaler med dig, eventuelt også med dine nuværende kunder, og en hel bunke rewrites.
Ja, det er næsten kvalmende indlysende – men kvalitet tager tid. Det er sjældent, at man rammer den rent bagi første gang.
Med mig ombord får du en dedikeret wing (wo)man, der arbejder fokuseret, analytisk og struktureret på at skabe resultater på din bundlinje.
#2 Kongens efterfølger
Dine kunder bliver taget i hånden. De skal fortælles og vises, hvorfor vi har digitaliseret din viden med de lækreste tekster. De skal animeres til at handle.
Derfor må dine kunder aldrig være tvivl om, hvad næste skridt skal være (spoiler alert: næste skridt = trykke på køb, sige JA TAK, bede om mere).
Det er trygt og rart at gennemløbe en friktionsfri købsrejse. Og når noget opleves som trygt, rart og friktionsfrit, så flyder der mælk og honning i din retning.
Det modsatte scenarie gør nas.
Måske har du prøvet det selv? (Indsæt selv en vilkårlig webshop du har handlet med inden for de sidste 12 måneder).
Det er voldsomt irriterende, når fx check-out failer pga (indsæt selv favorit-snubletråd). Det får ikke mit dankort til at hoppe og danse nogen som helst steder hen. Og nok heller ikke dit går jeg udfra.
Så inden dine tekster overhovedet bliver produceret, tager jeg altid et kig på, hvor dine tekster skal bo på købsrejsen.
Dine kunder skal være glade deltagere i at lege Kongens Efterfølger.
Alt andet ville da være tarveligt overfor dine potentielle kongekunder og dine kongetekster.
…og så det formelle
Vaflen:
Cand. mag. i kommunikation.
Isen:
-
Certificeret i design af kunderejser.
-
Certificeret NLP (Neuro Lingvistisk progammering).
-
Certificeret Scrummaster.
-
Certificeret i PRINCE 2.
-
Certificeret i LEAN.
Tivoli-krymmel:
-
Besat af hvordan vores hjerner reagerer på (salgs)stimuli.
-
Habil web-designer og CSS-code-toddler.
-
Altid i gang med at udvide horisonten….